Sabtu, 18 September 2010

UMNO fitnah lagi...

Lapor polis: Tuduh suspek bunuh Sosilawati ahli DAP
Mohd Sabri Said -harakahdaily

GEORGETOWN, 17 Sept: DAP Pulau Pinang terpaksa membuat laporan polis terhadap kenyataan liar bekas Naib Ketua Angkatan Muda Keadilan, Mohd Zahid Md Arip yang menuduh suspek utama pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya ahli seumur hidup parti itu sebagaimana yang disiarkan dalam akhbar Utusan Malaysia, 16 September lepas.

Setiausaha Publisiti DAP Pulau Pinang, Ng Wei Aik berkata, kenyataan yang dikeluarkan oleh Zahid bermatlamat memburuk-burukan DAP yang kini telah diterima rakyat sebagai sebuah parti gabungan dalam Pakatan Rakyat.

"Tuduhan yang tidak berasas kerana suspek berkenaan tidak pun pernah sertai DAP tetapi sebaliknya pernah mengatakan hasrat menyertai MIC sepertimana yang dinyatakan oleh Senator T. Murugiah," ujarnya dalam sidang media di luar Balai Polis Jalan Petani, di sini pagi tadi.

Menurutnya, tindakan Utusan Malaysia itu jelas menangguk di air keruh dengan mempolitikkan isu berkenaan bagi menghentam DAP yang didekati PAS dan PKR.

DAP Pulau Pinang, katanya melihat usaha utama program itu ialah memberi gambaran bahawa DAP adalah sebuah parti yang menganjurkan keganasan.

"Itu dia sikap Umno dari dulu sehinggalah sekarang. Asyik melemparkan tuduhan dan fitnah walaupun tiada bukti sah," tambahnya.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan