Isnin, 7 Jun 2010

Selamat bermuktamar Pas..

Selamat bermuktamar diucapkan kepada seluruh perwakilan yang bakal menghadiri muktamar Pas kali yang ke 56 yang akan berlangsung pada 11 Jun hingga 13 jun di PUTIK, Pengkalan Chepa Kelantan.Bermula daripada 8 jun hingga 10 jun terlebih dahulu berlangsung muktamar Dewan Ulama, Dewan Pemuda dan Dewan Muslimat dan selamat bermuktamar juga untuk mereka.

Biarpun muktamar kali ini tidak banyak dibincangkan oleh umum, tidak menghiasi dada blog-blog kerana mungkin kali ini tidak panas kerana tiada pertandingan.Namun muktamar tetap penting bagi melangsungkan perjuangan Pas.Pastinya ada isu-isu besar dan panas yang akan dibahaskan, misalnya isu keanggotaan JK Disiplin Pas Pusat.

Isu-isu disiplin ahli dan pimpinan juga barangkali dibangkitkan oleh para perwakilan.Begitu juga isu lompat parti dan pembahagian kerusi dalam PRU 13.Perkara yang berkaitan agama dan rakyat juga bakal tidak ketinggalan dibahaskan.Agenda menghadapi musuh perjuangan dalam dan luaran pasti menghangatkan suasana.

Muktamar adalah lebih membincangkan isu dalaman parti, tempat untuk kita meluahkan pendapat secara berdisiplin, menghormati adab-adab berasaskan prinsip-prinsip Pas sebagai parti Islam.Semoga apa sahaja yang bakal dibincang dan dibahaskan memberi kebaikan kepada perjuangan Islam.Mempersetujui keputusan jemaah adalah prinsip di dalam perjuangan Pas biarpun tidak selari dengan selera kita.

Kenangan kehilangan laptop setahun lalu semasa muktamar ke 55 di Shah Alam masih segar dalam ingatan, kini PUTIK nantikan kehadiran saya.

Selamat bermuktamar kepada semua para pimpinan dan perwakilan semoga perjalanan pergi dan balik mendapat keberkatan daripada Allah SWT.

Allahuakbar!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan