Jumaat, 9 April 2010

Perkasam sokong ke MIC bertanding??

Kalau nak harap UMNO pertahankan kawasan parlimen melayu sememangnya dari dulu lagi tak boleh harap.Hulu Selangor (sebenarnya banyak lagi kawasan majoriti melayu yang Umno tak pertahankan)menjadi contoh terbaik untuk kita lihat temberang pejuang-pejuang melayu lah sangat konon-konon nya.Masakan tidak sudah sekian lama kawasan yang mempunyai lebih 50 peratus pengundi melayu itu diserah UMNO kepada MIC.

Mana suara mereka yang mempertahankan kuasa melayu yang berdegar-degar dari dulu, mana mereka yang hanya berani menghunus keris hanya ketika perhimpunan agung Umno sahaja? Jika adapun suara-suara tidak puas hati sekejap sahaja bila disuap dengan wang senyap menyepi semuanya, almaklum lah mereka semua kumpulan Soros penyangak mata wang!

Kumpulan yang terbaru yang melalak akan mempertahankan kuasa melayu ialah Perkasam...ops Perkasa, khabarnya mereka sanggup bermandi darah, sanggup bergadai nyawa demi melayu (uwekkk...).Dalam perhimpunan agung mereka yang lepas bukan main lagi gagah menghunus keris tak rela kuasa melayu tergadai.Nampak gaya, laungan semangat yang berkumandang, menunjukkan mereka bukan melawak, memang nampak sungguh-sungguh bukan berlakon.

Namun sayang, sehingga hari ini tiada pendirian yang jelas dari Perkasam dalam isu calon PRK Hulu Selangor.Maka laungan mereka yang dulu bolehlah kita bagi markah bagaikan slot raja lawak yang sangat mengelikan hati.Mereka seakan-akan meniru lakonan Umno yang sudah sekian lama kita maklum.Manakan tidak umum mengetahui Perkasam dikelilingi ahli Umno.Jadi, pengarahnya orang yang sama, cuma tukar sikit-sikit mana yang patut dan episod kali ini berkisar dalam tempayan kerana buat pekasam.(hehe..)

Sepatutnya Perkasam sudah mengadakan 10 kali demonstrasi di Pejabat Perhubungan UMNO dan juga di Pejabat Perdana Menteri demi menegakkan kuasa melayu di Hulu Selangor.Saya juga fikir barangkali mereka sudah 10 kali mengarak kepala lembu di sekitar Hulu Selangor sambil melaungkan amaran supaya jangan siapa-siapa berani selain Umno menawarkan untuk bertanding.Almaklumlah idola mereka Hang Tuah, apa lagi "tak kan melayu hilang di dunia" kata keramat.

Hilang tu tidak, tapi dapat pada orang macam Singapura, Pulau Batu Putih, Genting, Bukit Tinggi dan banyak lagi diseluruh Tanah Melayu ini yang sudah tergadai.Jika tak percaya tanya Timbalan Perdana Menteri kerana dia yang banyak "mempertahankan" tanah melayu di Johor Bahru.

Akhirnya, berbalik pada kuasa 53.9% pengundi melayu di PRK Hulu Selangor, saya nak tanya Perkasam adakah kalian setuju calon bukan melayu dimenangkan? Atau kalian akan menyokong calon melayu yang akan bertanding mewakili Pakatan Rakyat??

nota: saya bukan pejuang melayu...ok!

2 ulasan:

  1. alamak bro siap bgtau bukan perjuang melayu lagi...kekekeh kite perjuaangkan keadilan utk semua!!

    BalasPadam
  2. nota tu bkn apa bro pasai aku bimbang nnti org habaq aku pejuang perkauman,

    BalasPadam