Jumaat, 8 Mei 2009

kita..

sivakumar being dragged abused manhandled by security unknown individual out perak state assembly chaos 070509 02




berundur bukan bererti kalah, bukan juga kerana kita takut atau bacul tapi yang takut dan bacul sebenarnya adalah mereka, kita melasanakan peraturan dewan tetapi mereka ingkar degil, buat pekak sahaja.Sebaliknya kita pulak dipaksa diheret ditarik dipijak disembur dan sanggup mengurung kita ..pembesar suara kita dimatikan, mereka mahu suara mereka sahaja didengar! mereka bacul! mereka berlindung disebalik polis, polis memaksa kita mereka menyeksa kita...kita tidak dibenarkan hampir ke dewan yang sudah tidak mulia lagi itu..jika hampir mereka tangkap! kita hanya 28 orang dalan dewan mereka ada 400 orang...nah! siapa bacul? siapa penakut?

~aku tabik pada kita yang bernama sivakumar nizar idham nga ngeh...bro dari Aulong Yaw Tian Woh dan 22 orang kita yang turut serta mempertahankan kedaulatan undang2

~aku juga tabik kepada kita yang bernama Lim KIt Siang bersama ribuan kita yang dihalang, juga kita yang ditangkap yang diketuai Salahudin Zuraida dan puluhan kita yang lain..

~tabik juga buat kita yang sentiasa update berita terkini bersekang mata yang bernama Albanjari Anil Netto dan puluhan kita lagi..

kita...berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul...

selamat datang Datuk Seri Nizar ke negeri pahang 9/5/09 (jika tiada sebarang perubahan)

3 ulasan:

  1. Bermula dari 5 Febuari 2009, jumlah ADUN UMNO 27, jumlah ADUN DAP 17. PKR 7, PAS 6, MCA 1 dan 3 ADUN Bebas.

    Itu pun dah cukup terang dan jelas akan ’suara rakyat’ dan siapa yang sepatutnya menjadi Menteri Besar. Walaupun aku bukan orang UMNO tapi aku tak mudah ditipu oleh fahaman anwarisma wal juburi!!

    Oleh kerana MCA berada di dalam Barisan Nasional, maka jumlah kerusi BN ialah 28 orang dan 3 ADUN bebas telah membuat pengakuan di hadapan Paduka Seri Sultan Perak bawa mereka bertiga memberikan sokongan kepada BN, menyebabkan kekuatan BN ialah 31 sedangkan Pakatan Rakyat ialah 28.

    Bodoh sangatkah Paduka Seri Sultan Perak untuk membubarkan DUN? Ajaran demokrasi barat mengajarkan bahawa kelebihan satu undi juga dikira majoriti, jadi atas alasan apakah Nizar minta DUN dibubarkan? Siapakah Nizar dalam PR yang menjawat kedudukan yang sepatutnya disandang oleh Ngeh atau Nga?

    Fahaman anwarisma al juburi membenarkan amalan lompat parti dan disokong oleh Mursyidul Am PAS setelah dijangkati oleh virus Erdogan kecuali Kapal Karam memandang kerja itu jijik dan hina.

    Kalaulah pada 16 Sept 2008, berlaku lompatan oleh 30 ekor katak dari BN ke PR, sudah tentu kamu akan menyanjung dan mendewakan katak katak itu. Apakah kamu akan mengatakan berlakunya ‘rampasan kuasa’ sekiranya al juburi berjaya memenangi sokongan majoriti Ahli Parlimen untuk menjadi Perdana Menteri, walapun dengan kelebihan 1 kerusi??

    Jahat sungguh wabak presepsi yang disebarkan oleh virus A1N1 (Anwar Ibrahim Nombor 1) yang berpunca dari BABI (Brother Anwar Bin Ibrahim) yang bertopeng manusia.

    Semoga Saiful Bukhari Azlan terus gagah dan tabah untuk menghantar al juburi balik ke Sungai Buloh bagi menghabiskan sisa umurnya di sana…. Amin!

    BalasPadam
  2. itu lah bingai nye cucu tok uban...

    sejak 5 febuari ke sejak PRU12... maaf le kalo kate kamu bingai!

    kenapa bingai meh nak ajar...

    kenapa selepas PRU12 BN tetap 28 dan DAP 17. PKR 7, PAS 6....
    kenapa bukan BN memerintah?

    1)sebab nye cik bingai oi DAP,PKR,dan PAS setuju buat satu kerajaan CAMPUR.... so 28vs30
    ade paham...? (telah menewaskan kerajaan campur UMNO+MCA) paham! -adakah ini maksud anda sultan bodoh kerana memilih pas terajui?
    "hahah dan sampai sekarang anda masih percaya yang 28vs28 tambah 3calon bebas yg letak jawatan...

    2)kenapa NIZAR mohon bubar dun...? mengapa tak mohon kembalikan perak pada nizar? kerana anda bingai... jelas...?

    3)dan kenapa DSAI tak berjaya tubuh kerajaan haritu... jawapan nye mudah saje cik bingai oi.... sebab taknak berlaku MALAYSIA seperti PERAK... itu la sebabnye bingai oi... itu sebab DSAI mohon parlimen bersidang tapi di tolak mentah2 oleh PAKLAH.... dan paklah dah hantar org yg bakal mengusul undi tak percaya dalam dewan ke taiwan... untuk bawa balik virus H1N1 nih...

    tu la kalau bingai belajar bukan membabikan diri ye cucu cik uban di tepi... uban tengah dah takde sebab kepala dah pulau... same ke care DSAI dan NAJIB?

    berbeza sebab lompat tu lantak lah kalau nak lompat tapi kalau nak jatuhkan NIZAR usulah dalam dewan... bodoh!
    maaf le penulis tertulis bingai dan bodoh lam blog tuan... bukan ape... terdapat seorang bingai mengkomen... len kali suruh die ppakai name anon...

    BalasPadam
  3. salam baginda...xper bro..kena pada tempatnya..hehee

    yer..tertibnya anwar beliau mengemukakn usul undi tak percaya di dewan tetapi tidak diluluskan..

    salam dulu ngan cucu tok uban..gopoh rakus dan bodoh nya umno bn menculik dan membeli adun utk menumbangkn kerajaan..

    bodoh nya umno bn tak dpat membezakan 3 adun bebas itu adalh asal dr pkr dan dap..sokongan rakyat dlm pru 12 lalu adalh pd 2 parti itu bkn bebas tp memihak kpd bn..jelas!

    jahatnya umno bn menukar2 tarikh pertuduhan liwat terhadap anwar, laknatnya umno mereka cerita dgn mengumpan budak muda yg gagah utk diliwat oleh org tua yg sakit pinggang

    bangangnya nya umno bn kerana para pengikutnya gagal berfikir secara warassss..

    BalasPadam