Selasa, 15 September 2009

ISA, raya dan Bagan Pinang: Alhamdulillah ada yang dibebaskan...

betapa zalimnya isa yang telah memisahkan seorang anak dengan  ibu tercinta bertahun-tahun lamanya... Mat Sah Mohd Satray hanya sempat berjumpa dengan ibunya pada hari kematian ibunya.. sungguh zalimmm

betapa zalimnya isa yang telah memisahkan seorang anak dengan ibu tercinta bertahun-tahun lamanya... Mat Sah Mohd Satray hanya sempat berjumpa dengan ibunya pada hari kematian ibunya.. sungguh zalimmm


Alhamdulillah, segala puji dan syukur dipanjatkan kepada Allah SWT kerana 5 orang lagi mangsa kezaliman tahanan ISA dibebaskan hari ini.Berkat kerja dan desakan kuat GMI,NGO-NGO,Persatuan Pelajar dan parti2 politik kpd kerajaan 1Malaysia selama ini dan kemuncakan nya Himpunan Mansuh ISA pd 1 Ogos lalu kini nampak keberhasilan nya.Mereka terkurung di atas tuduhan yang tiada hujung pangkalnya, tiada bukti, yang kita nampak hanyalah hendak menunjuk2 kepada Amerika bahawa Malaysa juga menentang terrorist konon nya.

Kini mereka kembali kepangkuan keluarga tercinta semula, kembali kepada isteri yang setia, anak2 yang dahaga kasih sayang seorang bapa, kembali bebas seperti insan lain walaupun akan ada sekatan2 yang dikenakan kepada mereka.Syukur Alhamdulillah aku juga berkongsi kegembiraan ini.

Bagi Kerajaan UMNO BN, jangan anggap dengan pembebasan ini kamu sudah merasakan diri melakukan kebaikan dan keadilan.Jangan kamu mengira kegembiraan menyambut hariraya eidulfitri nanti bisa menghalalkan segala kedurjanaan masa silam kamu.Jangan menyangka kezaliman yang kamu lakukan selama ini akan terhapus dari fikiran para mangsa ini dan juga rakyat.Dan pasti rakyat di Bagan Pinang tidak lupa semua itu dan 11 Oktober nanti kuburkan lagi ego mereka!

Ketika ini masih ada lagi saki baki insan yang terkurung di penjara ISA, dan undang2 zalim ini akan terus ditentang sehingga ianya dihapuskan sama sekali.




2 ulasan: