Rabu, 12 Ogos 2009

indahnya bahasa umno...seindah perjuangan nya..

~entri ni 100 % aku cilok, simpan untuk jadi kenangan kepada anak cucu...


Sumpah UMNO Tak Pernah Mencarut..!

Tak caya korang tengok gambar dekat bawah ni, masa perhimpunan menyokong kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin bahawa Anwar Ibrahim adalah Pengkhianat Bangsa, di hadapan bangunan UMNO Perak, Ipoh.
Sumber - Sana Sini, Gitu Gini

"PUKIMAK" tu ape woi..? kata-kata nasihat ke?

Kalau macam tu aku pun nak nasihat UMNO lah...

"PUKIMAK" UMNO... insaf la korang...!!!

*maaf ye... aku tak berapa paham makna "PUKIMAK" ni... jadi kalau aku tersalah guna pakai perkataan tu dalam ayat aku dekat atas, jangan la korang marah dekat aku... aku belajar dari UMNO ayat tu...


4 ulasan:

  1. itu yang buat aku rasa memang tak paham dengan orang umno nie...bila umno sendiri yang membelakangkan islam tak pulak dia nak buat demo yer...DAP tu dah tentu la tak paham jadi eloklah diajar dengan cara baik agar dia paham

    BalasPadam
  2. PUKIMAK tu ape ek paklah...aku ni kuno skit paklah pasal masa aku kecik-kecik dulu arwah bapak aku akan tampar muka aku kalu aku sebut PUKIMAK ni, jadi sampai la sekarang ni aku tak tahu ape itu PUKIMAK...hehehhehehe

    BalasPadam
  3. PUKIMAK
    tu maksudnye
    kata dulang paku serpih
    kata org depa yg lebih

    ha tu pahaman aku ttg maksud perkataan tu la
    hiii3X

    bangsa yg bangang je suka sebut perkataan tu
    dan org takde agama dan adab je suka dgn perkataan tu
    cehhhh

    BalasPadam
  4. mamai, itu lah umno, semangat perkauman(utk dpt projek msuk poket sendiri dan kroni...heheh)

    jebat, aku sendri pun tatau nate gapo,,,tp ape yg arwah ayah ko buat tu layak lah dibuat pulak kat kumpulan perusuh di atas...wachaaa!

    sal, tafsiran prkataan tu boleh brmcm2...dan aku setuju perenggan akhir komen ko tuh...hehe

    BalasPadam