Rabu, 16 Disember 2009

rakyat didahulukan...tahniah...tahniah

RM12 juta rumah bekas PM

KUALA LUMPUR, 15 Dis: Dewan Rakyat hari ini dimaklumkan, Kerajaan telah membina rumah bernilai RM12 juta untuk bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Badawi.
Anggota Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar dalam perbahasan hari ini mempersoalkan, dari manakah bajet itu diperolehi.
Ini kerana, ia tidak pernah dibentang dalam Dewan Rakyat untuk mendapatkan kelulusan.

-harakahdaily





Teringat ada satu lagu jaman muda-muda dulu yang bertajuk 'dalam diam ku mencintai mu' nyanyian sebuah kumpulan yang aku pun dah lupa nama nya.Sekarang elok ada pencipta lirik buat tajuk lagu 'dalam diam-diam kami berisi' sesuai dengan perilaku pemimpin UMNO yang mengagihkan wang rakyat untuk kesenangan suku sakat mereka.

Dalam diam-diam RM 12 juta duit negara mengalir deras semata-mata untuk membina rumah Tun Pak Lah. Beliau yang hidup berkeluarga hanya berapa kerat sangat anak pinak nya? perlukah sebanyak itu kos rumah untuk bekas PM kita itu?Tun Pak Lah didalam sajak menyatakan beliau bukan mau cari kemewahan, bukan mahu wang bejuta.Beliau hanya mahu al-Ghazali sahaja.

Soalnya sekarang bukan hendak menafikan jasa dan hak bekas PM kita itu, tetapi rakyat terbanyak lebih berhak dan lebih memerlukan dibinakan rumah untuk mereka berbanding dengan keperluan membina rumah Tun Pak Lah.Bukankah slogan PM baru 'rakyat didahulukan'?Saya percaya dengan M12 juta itu beberapa kerat 'suku sakat' mereka yang sendawa kekenyangan.

Nyata pemimpin-pemimpin UMNO dari dahulu walaupun bertukar tangan namun perangai tetap sama.Rakyat Malaysia jangan lupa kita semua sebenarnya ada kuasa "memencenkan" mereka dari terus berkuasa.Daftar sebagai pengundi dan gunakan hak anda sebagai pengundi.
Ajar penguasa yang rakus itu dalam PRU13 nanti.


3 ulasan:

  1. wah RM12 juta rumah apa tu aku kalau dapat rumah RM100 rin=bu pun dah kira baik...sedih la aku bro

    BalasPadam
  2. 12juta! shelaka...! Abih duit aku... dalam 12juta tu 1persen duit aku tu! bro mari kite pi piket depan umah Pak Lah... :)

    BalasPadam
  3. mamai, aku pun sedey bro..

    baginda, j0m piket kt rmh tok najib la bro...hehe

    BalasPadam